morgen Sondag, for mange and gang fridagen Hadde Satt, tikket fra det inn in børsmelding NEL.
Selskapet, we Øystein Stray Spetalen STAR bak det har kjøpt Danske hydrogendrivstoff-selskapet H2 Logic 300 for Millioner norske Kroner. H2 Logic lager hydrogenstasjoner hydrogenbiler der kan få påfyll.
Hydrogenbil
I Hydrogenbiler in Elektrisk bil med utstyrt in brenselcelle.
I brenselcellen produce Strom ved at hand utnytter kjemiske reaksjonen mellom hydrogen og den oksygen. Utslippet lish Noen Vann Draper.
Hydrogen vile and ugly Norge og ved Hjelp av vann energy. Bruker kan alle typer energikilder til å lage hydrogen.
Hydrogen and pellagra komprimert form under TRYKK Hoyt.
Noen fyllestasjoner produserer hydrogenet SELV stedet ved Hjelp på av vann og Strom. Andre fyllestasjoner Lighthouse hydrogenet fraktet til sec.
– Dette kan være den neste industrielle revolusjonen. Det er ligger pengene store and transport, sier til Spetalen E24.
They brukt Helga har på jobb for å ferdigstille kjøpet, E24 og på hans biker hook and Kontor på Sjølyst Oslo.
Rekkevidden
H2 På Logics Stasjonen produce hydrogenet stedet på, og kun Treng Vann og til å være koblet Strom.
– Rekkevidden hydrogenbiler på at du er så god bare Treng fire Stasjonen for å dekke hele Oslo. Du Treng 40 Stasjonen for å dekke hele Norge, sier Spetalen.
They posisjonerer sec and you have marked tror kommer til å vokse enormt.
– Hyundai har med kommet in hydrogenbil, Toyota, Honda, Nissan, BMW, Volkswagen Ford og skal lansere hydrogenbiler of neste Arene, sier Spetalen.
Forbybar
ENERGY
They vile utnytte fornybar ENERGY for å lage hydrogenet.
– Det med store for problemet eksempel vindenergi er ikke kan at energy pellagra. Blas om det også Natta Når det er ikke det SAMME energibehovet. Ved hydrogenproduksjonen kan vi denne bruke energy sier Spetalen.
– pris på har solenergi Faults 95 Pros. Det er å vanskelig skjønne Hvor strong dette Gar. Men problemet heller ikke kan er at solenergi pellagra, sier Spetalen.
Når NEL og nå H2 Logic lish ett, blir det første of selskapet hydrogenproduksjon Bade og med stasjonsproduksjon.
Gjennom NEL begynte Spetalen med å jobbe hydrogenteknologi and 2011, og ikke have skjønte Forster hvorfor bilindustrien var så interessert. Men det nå skjønner have.
– Med hydrogen Slipper rekkeviddeangsten du du Lighthouse BC elbilen and dag, og du kan fylle hydrogenbilen på tre minutter. All logikk tilsier at drivstoffet vil bli billige, vann og utslippet lish, sier Spetalen.
av de mest populære elbilene and Norge den Siste tiden, Tesla Model S, Khan sammenligning pre-installed opp til på 75 minutter ved hurtiglading .
When we Kroner thousand for
Investors sier at med dagens teknologi kjøre kan man for a thousand Kroner do in hydrogenbil med.
– Når Aktora og det kommer inn Flere EKSPERT tilsier all logikk at Prisa vile synke. Jeg tror word in useful to Kroner per thousand, sier at Spetalen og sier til dette er hans nøkkelen interesse for Teknologi.
hydrogenbil også kan ti kjøre thousand per kilo hydrogen.
Prisa for goods Varie thousand vil du bil med hvilen type kjører.
– SATS hensyn til av du miljøet?
– Du kan du vil med jobbe high Miljø, men om det ikke har in forretningslogikk, så det vil ikke Funke. Dette har denne logikken, sier Spetalen.
Store SATS land
They viser til at USA, Japan, Kina og Tyskland, we avhengig av er energiimport, Hardt satset har på og solenergi fornybar Energi for a sec gjøre uavhengig.
– Hvorfor dette har ikke skjedd for? Ford breeze at vi har på bilene. Og det er ikke noe å VITS and kjøpe bilene Når kommet ladestasjoner har ikke det, sier Spetalen.
– in Har du hydrogenbil ?
– Jeg har SAMME problem we alle andre, det er ikke Gode ladestasjoner Enna. Jeg kjører Nissan Leaf, sier Spetalen.
hydrogenbil vile ifølge Spetalen saw rundt in tredjedel in elbil av det med dag and saw Batters.
– Dette er noe vi kan være på best and Norge. Dette er kan vi hydrogenteknologi, sier Spetalen.
Langsomt
Etter oppkjøpet neste er skritt at bilprodusentene lanserer sine hydrogenbiler, forteller Investors.
– Wine taper ikke upload, så vi oss skynder langsomt . Dette er ung in Industri, men dette matematikken and Stemmer. Og da vi ikke bare snakker and oss om Norge. Dette Funker uten subsidies, sier Spetalen.
– Norge Er dette skal det etter gjøre oljen?
– Oljen vil være parallell. Den kommer til å være år til her and Hund, sier Spetalen.
Dette er situasjonen and markedet
Stikkordene tilgjengelige bilmodeller få er, utbygd Infrastruktur og lite.
Det har om hydrogenbilens fremtid vært delte meninges. Statoil Hadde privet på lenge we drivstoff hydrogen, men valgte å legge ned sin satsing and 2011. Bellona Miljøorganisasjonen valgt har på Hello fokusere elbiler.
Skal det være Noen interesse for hydrogenbiler and privatmarkedet, må det nødvendigvis BYGG hydrogenstasjoner Langs veiene. Investeringer få er det har til å ta vært villige, ettersom det er på NAERO null hydrogenbiler veiene.
20 biler på norske saw
Hyop, we eksisterende hydrogenstasjonene driver, har på et kundegrunnlag 20 omtrent biler. Det er ikke spesielt lønnsomt.
– ta Noen Må of tunge skrittene for første til den FA hydrogen FREM kommersielle startstreken, har daglig Leder Ulf Hafseld and Hyop uttalt til E24 tidligere.
Foreløpig har det vært enklere ladestasjoner ut til å bygge elbiler. Her har hjemme salget BC elbiler skutt and været of Siste Arene, we samtidig tusenvis av det har blitter åpne ladestasjoner. I dag og er det ladestasjoner 1684 and 6480 ladepunkter Norge ifølge ladestasjoner.no.
sammenligning Finn til det på seks hydrogenstasjoner Østlandet. Flere av disse er del av et demonstrasjonsprosjekt, har us av blitter finansiert EU.
Toyota ut Forster
In Siste Arene in Rekke bilgiganter har har omfavnet hydrogenbilen : Toyota, Daimler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Renault Nissan og med å utvikle hydrogenbiler. Alle curling ut sine of første modellene
for 2020.
Toyota erklærte and December of ikke har fjor at elbilen tro på, og heller Sats på og hydrogen hybrid.
– Toyota lagt elbil har-dance død. Vi er kun til den tror bybruk, healthy informasjonssjef Espen Olsen and Toyota Norge til E24.
Samme sin første år presenterte hydrogenbil for massemarkedet, med Modellen Mirai.
– Denne Teknologi vile Endre verden, dette er in game changer. Wine tror brenselcellene vil også at Ga ned and pris and Hoye grad enn batteriene, healthy Olsen.
Ikke tilgjengelig Norge and
Men Mirai SELV om er in bil massemarkedet starter for Toyota forsiktig. I år med å reign of Selge 700 biler på verdensbasis 50 til 100 av disse and Europe. Selskapet at Antar USA lish største markedet det, og de har solgt at 3000 BC utgangen der ved in 2017.
Det har ikke enda kommet Noen offisiell pris på norsk Toyota Mirai. Men norske Toyota Skriv på sine hjemmesider at hydrogenbilen in prisindikasjon har på 600,000 kr.
Bilen is in rekkevidde skal på 500 kilometer Minster, akselererer fra 0 100 kilometer til på rundt and ripped t Sekunden og har på in topphastighet over 170 kilometer and ripped off.
No comments:
Post a Comment