Thursday, May 14, 2015

Record companies raise the stakes – Dagens Næringsliv

Unibet hyrer Morten Tyldum og Nicolai Cleve Broch til å lage reklamefilmene sine. Men fortsatt er det ingen som bruker mer penger på reklame enn Norsk Tipping.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Spillet om spillmonopolet Unibets reklamekampanje «Flaks er ingen tilfeldighet» spiller på stereotypen av en oddstipper: en som sitter med uhyre detaljert kunnskap om alt som kan påvirke utfallet av kampen han eller hun skal spille på.

788324.jpgPå et filmsett i Madrid i Spania regisserte Morten Tyldum i forrige uke sportsscenene, mens Nicolai Cleve Broch har ansvaret for dialogscenene, som spilles inn på åtte språk på et sett i Oslo i disse dager.

788741.jpgTv-reklame på kanaler som sender fra Sverige og Storbritannia er den eneste veien Unibet har rundt forbudet mot reklame for utenlandske spillselskaper. Det smutthullet bruker de til gjengjeld som aldri før. På seks år er tv-reklamekjøpene til de utenlandske spillselskapene tredoblet. Det legger press på Norsk Tipping.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment