Wednesday, January 21, 2015

Brite opens to become Statoil chief – E24

Brite opens to become Statoil chief – E24

– Jeg har nå jobbet 13 år and Statoil. Master meningsfulle Arene and arbeidskarriere min. Lenge for her den jeg var Siste konsernsjefen, og jeg er fremdeles her. Jeg vil ta enhver meningsfull Rolle styret ber om å ta meg and Statoil have sier til Dagens Næringsliv, have vil bli på spørsmål om ny konsernsjef.

I have AV of interne kandidatene til konsernsjefstillingen and Statoil. Sidén har Knight 2011, we britisk statsborger er, Direktor vært for Global Strategi og forretningsutvikling and Statoil.

tidligere olje- og og energiminister tidligere nestled styret and Statoil-Marit Arnstad ( SP) tidligere uttalt har til Klassekampen at Knight er ny uaktuell we konsernsjef Ford det er viktig Statoil in FAR norsk Sjef.

Da E24 and fjor Hosta gjorde in rundspørring, kom det FREM at Arnstad sitter relativt alene and “Nordmann-Leiria,” Sammi Arbeiderpartiet med. Men are partiene sitter med nå makt and Norge: FRP og Høyre, sier Fargo Passet ikke på stor Spiller Rolle. Det SAMME signaliserer SV.

Knight MENERS SELV at Passet ikke begrenser hans kvalifikasjoner.

– Jeg leste den artikkelen and Klassekampen. Hun sa kan ikke at brite in Forster historien til den lange Statoil. Personlig aksepterer jeg ikke et slikt utsagn for Noen. For the oversatte jeg min Egen Arve Johnsens (red.anm. Første konsernsjef Statoil) “Utfordringen” Sommer 2003 sier til they warn.

For Inge Hjertaker hodejeger mandag healthy and at Aftenposten Headvisor til det er lite trolig at Statoil in Henties internal Kandidat. Ville and det så fall overraske hook.

– Hvis gar for internally Kandidat, ville have trolig vært på plass Na sa til Hjertaker Aftenposten.



John Knight

  • 57-aring utdannet Jurist er fra Cambridge University og Inns of Court School of Law and London.
  • Har Sidén 2011 vært Direktor for global Strategi og forretningsutvikling and Statoil.
  • Knight britisk statsborger og er er bosatt and England, ifølge Statoil.
  • Mellom 1987 og 2002 Hadde have ulike stilling innen internasjonal energifinans, og det för praktiserte we Advokat.
  • Begynte and Statoil in 2002 and Senior Vice President for internasjonale we operasjoner.
  • 2004 Fray ble Senior Vice President for forretningsutvikling have.
  • Brother 2009 til 2010 we have jobbet Senior Vice President for forretningsutvikling, Strategi og global ukonvensjonell Gass.
  • Knight har 57.949 aksjer and Statoil (for 31.12.2013) og ingen LAN selskapet. Han har ingen heller eksterne styreverv.

Kilde: Statoil

LikeTweet

No comments:

Post a Comment