Sunday, August 16, 2015

Repentant thief sent money and sincerely – P4 Radio Hele Norway ASA

Stjal fra elevkantina.

ANGRET: Den angrende tyven sendte både penger og hilsen til skolen, etter å ha hatt dårlig samvittighet for å ha stjålet penger. Foto: Finn Lea/Tastaveden skole

ANGRET: Den angrende tyven sendte både penger og hilsen til skolen, etter å ha hatt dårlig samvittighet for å ha stjålet penger. Foto: Finn Lea/Tastaveden skole

- Vi setter jo veldig stor pris på at vedkommende vil gjøre opp for seg, sier rektor ved Tastaveden skole i  Stavanger, Finn Lea, til P4.

Håndskrevet hilsen
Da de ansatte var tilbake etter sommerferien, fant de en konvolutt med to femhundrelapper, sammen med en håndskrevet hilsen, skriver Aftenbladet, som først omtalte saken.

«Hei. Når jeg var yngre, gikk jeg her på Tastaveden. Jeg og en kompis stjal penger på kantinen når vi jobbet der. Jeg stjal rundt 600-800 kr. Her er en tusenlapp. Har dårlig samvittighet nå. Håper dere kan tilgi meg!!» står det på lappen.

Rektor tilgir
Rektor er rørt over brevet, og sier de ikke har noen problemer med å tilgi vedkommende. De kommer heller ikke til å prøve og finne ut hvem dette er.

- Vi har ikke merket at pengene har vært borte, så eleven har nok bare tatt ei krone her og ei krone der, sier Lea.

Nå går pengene i elevrådskassen, slik at de kan gå til noe positivt for skolens elever.

Tastaveden

TIDLIGERE ELEV: Vedkommende som angret seg og sendte penger, har selv vært elev ved Tastaveden skole. Foto: Tastaveden skole/Facebook

LikeTweet

No comments:

Post a Comment