Coca-Cola pustes nå i nakken av den sukkerfrie konkurrenten Pepsi Max. To år på rad har Cola-gigantens norske selskap opplevd fall i omsetningen.
Artikkelen er lagt til i din leseliste.
Original-colaen taper terreng mot sukkerfrie alternativ. Nå kiver de to Cola-gigantene om å være størst, men på en litt annen måte enn før. For nå er det Pepsis sukkerfrie alternativ Pepsi Max som tar opp kampen med Coca-Cola.
Pepsi Max hadde en markedsandel på 25,7 prosent, mens markedsandelen til sukkerholdige Coca-Cola er på 27,5 prosent siste måned, ifølge tall fra Ringnes som tapper og distribuerer Pepsi i Norge.
Til sammenligning skal Pepsi Max ha hatt en boblende vekst siden introduksjonen i Norge i 1994 og økte salget med 1,7 prosent ifjor.
– Pepsi Max er blitt nest størst i det norske markedet, og på ett tidspunkt tror vi at Pepsi Max vil passere den største Cola-varianten, sukret Coca-Cola, sier Nicolay Bruusgaard som er kommunikasjonssjef i Ringnes.
No comments:
Post a Comment