Thursday, February 19, 2015

Nestlé provides Oil Fund 680 million – E24

Nestlé provides Oil Fund 680 million – E24

Verdens største matselskap, sveitsiske Nestle presenterte torsdag Sitt result for 2014.

Der anbefaler styret you utbytte på 2.2 sveitserfranc for aksje, tilsvarende rundt 17.5 Kroner.

Oljefondet opplyser at 1.2 Pros av det eier Nestlé, noe we tilsvarer aksjer 38,697,600.

Dermed vile Nestlé, we største aksjepost er, betale rundt Millioner 680 Kroner and utbytte til oljefondet – med dagens valutakurs.

10 milliards mer enn to nummer

Matvaregiganten, we are KitKat-Star bak Produkter og sjokoladen Nescafe, er den desidert største aksjeinvesteringen til Statens pensjonsfond utland, kalt populært oljefondet.

STORE: Nestler & # xE9; I & # xF8 Verdens st; rste produce av matvarer, Annet dian kjent sjokolade for sin.
STORE: Nestle produces av er Verdens største matvarer, Annet dian kjent sjokolade for sin.

Investeringen and Nestlé er 10 milliards Kroner større enn den and nest største oljeselskapet Shell.

1.2 Matvaregiganten utgjør Pros BC founded aksjeportefølje.

Oljefondet Eide for 48 aksjer Kroner and billions Nestlé ved utgangen 2014 BC.

Salgsfall

Nestlé kan vise til på vekst in organisk 4.5 Pros and 2014 ifølge selskapets result for 2014 offentliggjort torsdag.

Salget faller imidlertid til sveitserfranc 91.6 billions, will fall 0.6 Pros sammenlignet med på det tilsvarer 2013. Kroner 730 billions. Nedgangen skyldes negative valutasvingninger på minus 5.5 Pros.

We E24 har om skrevet in Rekke Gang twenty, ga den sveitsiske sentralbanken opp å forsvare Regel at Tilsa are in euro Aldrin skulle koste mindre enn 1.2 sveitserfranc. In Regel we skulle beskytte nettopp den sveitsiske eksportindustrien.



Nestle

Nestle produces av er Verdens største Matsushita og drikkevarer. Selskapet ble grunnlagt av Henri Nestlé and 1866 og har Sitt hovedkontor and Vevey Sveits.

Norge var på det første landet Nestlé satset utenfor Sveits

Star Selskapet bak kjente brands are Nescafe, Nesquick, Smartites, After Eight, Cherrios, Maggi og Friskies.

Da Man ga det opp av såkalt valutagulvet tok sveitserfrancen Helt and forhold til andre valutaer in Rekke, med det result at sveitsiske varer – deriblant Nestlé-Produkter – ble M & E Dyre å kjøpe utenfor Sveits.

Nettoresultatet Steg fra 2013 til 14.5 and 4.4 billions and billions sveitserfranc fjor.

– Dette er sterke results are BYGG videre på den gode veksten vi har hatt Siste of Arene, sier Paul Bulcke, Nestlé and administrerende Direktor for pressemelding torsdag morgen.

Svakest and Europe

var det på på forhånd breeze in global vekst 4.5 prose ifølge Dear innhentet BC Reuters. I oktober varslet selskapet om det ikke ville at nå på 5 Pros suitcase.



Fakta om oljefondet

Statens pensjonsfond utland “I Verdens største statlige verdifond. Fondet Gar and dagligtalen under NavNet “ Oljefondet .”

We Pengene Setter Inn and Fondet, er den norske Statens inntekter petroleumsvirksomheten fra samt den we avkastningen plasseringene BC founded formue twist.

We Pengene Gar ut av Fondet, er til overføring årlig in statskassen over til bruk statsbudsjettet.

Størrelsen på det årlige uttaket Styria and utgangspunktet av den såkalte handlingsregelen , we fastslår retningslinjer for bruk av inntekter founded. Disse ble vedtatt Stortinget and 2001 BC.

I Fondskapitalen plassert and utlandet and obligasjoner, aksjer og EIENDOM.

I Europe omsatte selskapet for 15.2 milliard sveitserfranc. Det er betyr at veksten and Europe in oppgang desidert svakest med på 1.5 Pros.

Det er europeiske markedet volatilt, fallende price og og har svake makroøkonomiske Utsikten vært in økende utfordring utover earrings.

I Amerika var på den organiske veksten sammenligning til 5 Pros and fjor, mens og den and Asia Afrika var på 2.6 Pros.

– Wine bones will be for 2015 are identified, we forholdsvis likt 2014. Det vil wine if at sikter word inn organisk vekst oss på med Pros rundt we styrkede marginalized by OKT lønnsomhet aksje and fast og valuta OKT kapitaleffektivitet , sier Bulcke.

Fin and utvikling Norge

Regnskapet for foreløpig er ikke den norske virksomheten klart.

– Til Tross for Hoyt OKT konkurranse og på TRYKK kostnader, opplevde end utvikling wine and det norske markedet and 2014 sier Fabrice Favero, administrerende Direktor for Nestlé Norge, and Kommentar til E24.

– er Innovasjon avgjørende for a vokse. Skal lykkes man, er også man avhengig fleksibilitet av og god tilpasningsevne dagens toffee and marked, sier Favero.

They tror 2015 by vile på utfordringer, we bade Folge av og økte råvarepriser valutasvingninger.

– Bade og leverandørene dagligvarekjedene Må Finne løsninger på prising we gjør wine at unngår for mange and justeringer lopeta BC earrings, Favero sier.

Det norske markedet for dagligvarer på nett vokser, og nå skal matvaregiganten Kasteo seg på Trends.

– Nordmenn brukerne av er dian of ivrigste internett and green og det er for Nestle viktig godt å være posisjonert Når virkelig tar av dette her and landet, sier Favero.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment