Promotion med annonselenker
LO har satt ned et eget utvalg som vurdere nye investeringer for å bidra til økt mangfold i norsk presse. Dagsavisen gjør sine hoser grønne for landets største hovedorganisasjon.
I februar solgte LO og Telenor seg ut av Amedia og overlot mediekonsernet til Sparebankstiftelsen for 395 millioner kroner. Men LO skal fortsatt drive en aktiv mediepolitikk, sier stedfortredende informasjonssjef Øyvind T. Hansen til Klassekampen.
Les også: Nøkternt lønnstillegg for LO-ledelsen
Et utvalg er nedsatt som innen 1. november skal meisle ut organisasjonens nye mediestrategi. Ifølge Hansen kan utvalget vurdere å bruke deler av inntektene fra salget av Amedia til dette formålet.
Torsdag ga styret i Mentor Medier, som eier Dagsavisen og Vårt Land, fullmakt til å gå ut med en rettet emisjon – et tilbud til utvalgte investorer om å kjøpe aksjer. Målet er å tiltrekke seg LO og lokale investorer til et samarbeid.
Les også: – DNB-stiftelse kjøper Amedia mandag
– Vi har satt av de neste seks månedene for å se om vi kan få på plass en storstilt mangfoldssatsing med Dagsavisen som motor for flere lokale utgaver, sier Eirik Hoff Lysholm, administrerende direktør og sjefredaktør i Mediehuset Dagsavisen.
Han sier det er naturlig å snakke med LO.
– Vi ser mange offensive løsninger med vår utgavemodell og mener det fortsatt er behov for breddemedier som har en sosialdemokratisk formålsparagraf, sier han.
Les også: LO selger seg ut av Amedia
LO-utvalget skal ha sitt første møte over påske.
Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!
No comments:
Post a Comment