Saturday, February 27, 2016

Trond Mohn gave 100 million to twin brother – Aftenposten



Til tross for at Stein Mohn brøt med tvillingbroren Trond Mohn og hans familie for over 30 år siden, mottok han en pengesum fra sin bror for et år siden, melder Dagens Næringsliv.

Tidligere i år ble det kjent at Stein Mohn var blant de største aksjonærene i panteautomatselskapet Tomra, med en eierandel verdt 80 millioner kroner.

- Jeg har ingen kommentar utover det faktum at jeg har fått noe penger av min bror Trond, sier han til avisen om bakgrunnen for hvordan eierandelen er finansiert.

- Ba om kontonummeret 

Han sier videre at han ikke vet hvorfor han fikk penger av broren.

- Jeg aner ikke. Han ringte helt ut av det blå og ba meg om kontonummeret.

Mohn vil ikke kommentere hvor mye penger han fikk, men DN melder at det er snakk om 100 millioner kroner. Trond Mohn har ikke kommentert saken.

Familiekrangel 

Det var i 1985 Stein Mohn etablerte sin egen virksomhet. Tre år tidligere ble han loset ut av pumpekonsernet etter en opprivende krangel med sin far, Frank Mohn, skriver bt.no.

- Min far var en glimrende industrimann, men ikke like god på å være familiemann, sa Stein Mohn til BT i desember i fjor.

Han ønsket ikke å si noe mer om konflikten med faren. Men den førte også til et definitivt brudd med tvillingbroren Trond Mohn og hans familie. De to tvillingbrødrene har siden den gang ikke hatt kontakt, selv om de har fortsatt å leve i samme by. Noen søskenbarn-kontakt har det heller ikke vært mellom deres barn.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment