Tuesday, June 21, 2016

Hydro-top to be operational manager: – If you get a phone at night, you can … – E24

– du har fri Aldrin Når du jobber operativt. FAR du på kvelden telephony, kan du skvette litt til Ford du alltid Tenko “Kan det noe has skjedd and drift? Med Noen? “Forteller Anneli Nesteng, kraftverksjef and Hydro.

– Det er så mange risikoer, og det kan også være risikoer vi har ikke å klart identifisere. And alle lederstillinger må du jobbe mye, men are Leder Operative tar ansvarsfølelsen for mennesker og veldig mye opp av ary sikkerhet tankevirksomheten, Legg til Nesteng.

38-aring we are trådte sine barnesko and Sarpsborg og ble regionvinner for Vestlandet 2013-utgaven BC Ledertalentene, har de Siste snart fire Arene vært Hydros kraftverksjef and Sogn.

Her har Nesteng det operative ansvaret for we kraftverk, og det I Altså for ansvaret of ansatte hun trekker FREM we utfordringen ved å være den største Operative Leder.

Wine ønsker talent ditt-tips!

E24 skal igjen Kåre Norges beste ledertalent! Wine leter etter dyktige Lede under 35 år, we har resultat-, personal- og / eller beslutningsansvar and næringslivet?

Kanskje er det du Vinn are tips om earrings? Det kan du gjøre ved å fylle ut Vårt enkle tipsskjema, we Noen minutter tar ut å fylle.

Finn du Tipsskjemaet her!



– Har drømmejobben

I år er første gang “earrings Drivkraft” and I in Kategoria Ledertalentene-kåringen. Kategorien gjelder for talent we operativt lederansvar der har faktisk Create an Produksjon. Nesteng MENERS at det viktigste innenfor denne type lederskap er at man må evne å kombinere tanker rundt den strategiske retningen for selskapet, samtidig are man må Lede bedriften and hverdag we first preget BC uforutsette hendelser.

– fire år etter Synes snart jeg har jeg fortsatt drømmejobben. Light Jeg og lov å tenke strategisk løfte blikket innimellom, mens jeg er andre Dáger Helt and swam muttere og skruer. I denne jobber man må ta sjanser tower, base beslutninger og godt på og erfaringer etablerte routine and bedriften, sier Nesteng.

– Viktigst ivareta sikkerheten
å

Nesteng forteller videre at det aller viktigste hun gjør, er å ivareta sikkerheten

– HMS og er sikkerhet førsteprioritet for enhver Operative Leder. Den økonomiske DRIFT er selvsagt også viktig, men risikoaspektet er enda viktigere – det å has ansvar for at alle skal komme seg trygt hjem fra jobb, sier Nesteng.

We Sjef for vannkraftverk vil dette Konkret if at det er kraftverksjef Nesteng we skal avgjøre om in Ventil skal apnea eller ikke, basert på det beslutningsunderlaget we first tilgjengelig.

– Det er kjempestore energimengder det er snakk om – risikoene er så réelle and vannkraft.

– Og Når du Leder and are stilling Operative titties deg rundt – ofte det er ingen på siden deg eller over – da inns du er at det du må ta avgjørelsen us. Det er du må sette signatures are godkjenningspapiret på din. Operatørene er nok ofte mere risikovillige enn meg, men jeg er veldig bevisst på at ansvaret til syvende og sist er mitt, forklarer Nesteng.

Nesteng har 30 ansatte under sec ikke Flere enn at hun kjenner enkelts styrke hver og svakheter. Samtidig leier Hydro inn ENTREPRENOR mange, og Annet dian benytter sec in the BC utenlandsk arbeidskraft.

– Dette Nesta in turn enda større følelse av ansvar Ford kjenner du ikke på dem SAMME matter. Og de komme fra utenlandske arbeidere kan man in kultur Hvor forholder seg til annerledes Risiko enn gjør wine. Det er alle derfor superviktig at etter jobber “Hydro-standard” sier Nesteng.



– Kan stille Flere spørsmål we kvinne

Innenfor drift er det gjerne ganske mannsdominert, slik og det er også med int vannkraft we Nesteng driver.

– Jeg kan det være Tror faktisk fordel å være kvinne on and denne bransjen Ford det er lettere å stille spørsmål. For Menn forventes kanskje det er det at grad and større Tekniske ting seg med Fatt has burde under oppveksten, eller har dred skrudd bil. Det er ikke forventet like mye forkunnskaper hos in kvinne, sier Nesteng, we SELV har sivilingeniørutdannelse fra Tyskland og NTNU.

Hun MENERS for øvrig at det ikke der Helt essensielt at man har Teknisk fagbakgrunn us operative Leder, og viser til at mange dyktige operative Lede and Hydro har sin utdannelse Brother Handelshøyskolen.

– Det viktigste er at man har in genuine interesse for det hand holder på med and tillegg til at hand må has evne til å sette seg inn and Tekniske problemstillinger, sier Nesteng, og Legg til:

– Enhver bransje har uansett så mange særegenheter at SELV med in seksårig utdannelse, vil du ikke has Motta på alle utfordringene risikerer motes du på den and daglige Drift.

– Bunnsolide sogninger

Nesteng videre at sier hun har heller Aldrin Foltin at det har vært noe problem at hun startet opp and lederstillingen and forholdsvis ung alder.

– Jeg er veldig på tydelig HVA are mine intensjoner er, og har ingen skjult agenda. Når operatørene vet det, Stoler bread deg we Leder, og det saw opp for den manglende erfaringen, sier Nesteng.

Hun Peker også på at det er in stor fordel å jobbe and you Stort og trygt system are det er Hydro, and Sogn og at kraftverket var godt styrt organisasjon in tok Hun for leder over us.

– Hydro er et bunnsolid selskap med mange mennesker dyktige. Det er et litt kanskje Trausti selskap, strong men samtidig snur sec rundt Når det skal skje transaksjoner store. Etter Flere år med sommerjobber and Hydro provde jeg meg Bade and Aker og Statoil etter studiene, men jeg følte jeg kom hjem, da begynte and Hydro.

Saken fortsetter under annonsen.

Dette was Sjef Borregaard-etter and Leder

Ole Gunnar Jakobsen og er Direktor and fabrikksjef for hovedanlegget and Borregaard Sarpsborg, we ansatte er med 700 dian markedets ledende int cellulose og biokjemikalier.

Under earrings E24 hos Ledertalentene kåring av skal være have fagperson and Kategorien “drivkraft earrings.” Kategorien gjelder for talent are har operativt lederansvar Produksjon faktisk Create an der ute.

– Når skal vi rekrutterer lete etter mennesker eller kan være we aktuelle hos oss, er jeg skal vi bruke at opptatt av tid på mennesket. Kompetansen sjekkes selvfølgelig and prosessen, turn trygghet den, men and utgangspunktet er jeg ikke så det av opptatt faglige. Jeg leter etter Forster fremst Noen med og humor, folk vilje med, og motivasjon Lyster. Det er overordnet viktig for meg, sier Jakobsen til E24.

Borregaard-Sjef snakker om HVA were etter hos in Leder.



Ole Gunnar Jakobsen direkt xF8 & #; r  og Borregaard fagekspert I Ledertalentene 2016.
Ole Gunnar Jakobsen og Borregaard and Direktor fagekspert I Ledertalentene 2016.

– Jeg test tenke: Hvordan er dette til å mennesket Lede andre? Har dette mennesket evne og Lyster til å utvikle mennesker?

– Forster vil jeg danne meg et bilde av Hvordan vedkommende er å jobbe med fortsetter have.

– Hvis jeg SELV Hadde vært underordnet denne people ville jeg Foltin at dette er we are loft meg og drar meg?

Jakobsen understreker at personen må has humor, fart og glede.

– Hvis det er der så Tenko Jeg Er dette we are kan utvikle andre på bekostning av seg SELV?

– in god Leder har “stayerevne”

Mange we jobber and drift, med Produksjon, logistikk og vedlikehold, jobber Tetto på Selve Drift og kan ofte oppleve at “det brenner hele tiden.”

Da avhengig av er man of rundt sec opplever Jakobsen. In utfordring med det kan være så er man at Tetto hverandre på at det kan være å bli vanskelig profesjonell hele tiden.



– I produksjonsmiljøer be folk på deg we Sjef, og det er da du må STA FREM og skape in lagfølelse, skape trenerfølelsen og være den arisen for us at folk og sin to be sin bit Rolle. Man kan has Heftige Diskusjon samtidig we kan respekterer hverandre, sier have.

god Leder er we are Soker kontinuerlig forbedring, we Tor tenke nytt, Tor utfordre etablerte sannheter og har in Indre motivasjon for noe å utrette hver dag, MENERS Jakobsen. Den Gode Lederer has må også til å ta evne in Sta beslutning og på den.

– Vi kommer ikke vet at results over uker. Det er et halva, et år eller kanskje Flere. Gjelder Da det og Sta distansen is “stayerevne.”

LikeTweet

No comments:

Post a Comment