Styret er ikke med fornøyde fjoråret, og kunne ønske konsernet kapret større in the av det nordiske markedet.
“Orkla sterke merkevareposisjoner og har Hoye markedsandeler and Norden, men and sum den har ikke underliggende utviklingen and Orklas markedsandeler vært tilfredsstillende and 2014.” Skriv Orkla-styret and årsberetningen.
Orklas styreleder er Stein Erik Hagen are kjent.
Stein Erik Hagens Canica er også Orklas største eier med rundt 24 Pros. Datta Caroline Hans Hagen Kjos marbles største eier er av med 60 Pros aksjene. Hun er også styreleder and familieselskapet.
Orklas aksjekurs er rundt 27 opp av det Siste lopeta pros and earrings.
Det er matvarene we trekker ned
Den underliggende veksten and Orklas forretningsområde kalt “Food Ingredients” Stars for største veksten den and 3.7 selskapet med pros and 2014. Denne Kategorien inneholder enkelt sagt gjær og andre ingredienser bakervarer int. Omsetningen and her fjor ble 6.5 milliard Kroner.
Samtidig det er ingen tvil at om det er innen fortsatt området “Orkla Foods” omsetningen er med klart størst Kroner and 12.2 billions in 2014 . Her Matteo konsernets toppsjef Peter Ruzicka dog being at den underliggende veksten and driftsinntekter med på 1.1 Pros cap.
Orkla Foods matvareproduksjon av er konsernets merkevarer are Huge, Stabburet, Toro og Denji.
Bade og Orkla Foods Orkla Food Ingredients fremheves BC styret for HA marginforbedring Levert. Men dette var Delver gjennom realisering kostnadsbesparelser BC.
(Artikkel fortsetter under bildet.)
Orklas I aksjekurs rundt 27 opp av det Siste lopeta pros and earrings.
Vil Hoye opp på banen
Ruzicka silte nylig opp and you intervju language and Brennpunkt på NRK, der gar have angrep til med på dagligvarebransjens innkjøpsordninger skjulte Rabatt, der leverandørene praksis and Betal for hylleplass.
Orkla- Sjef benyttet anledningen til å belyse at leverandører we selskapet Han har OKT prisene langt Mind enn det er til utsalgsprisene forbrukerne and butikkene fra 2010 til 2014.
And we årsrapporten ble lagt FREM torsdag morgen trekker should be similar at Annet FREM selskapet ønsker mere til å være Stede and media.
– har and Orkla in 2014 TATT tydelig Rolle and offentlige debatten innen helse og den ernæring. Vi skal til bidra in bedre folkehelse ved å utvikle Sunne lokale merkevarer, Uttal have.
Prisdebatten
I Dagligvarebransjen and større debatt inne om hvorfor matprisene Oker, og hvem næringskjeden and we av dette master host.
Tallene Ruzicka and Brennpunkt kommer til Wears Rapport fra fra dagligvareforeningen, utarbeidet av Oslo Economics.
I Disse MENERS Virke villedende, viser og til på sin side cut Brother Statistiska sentralbyrå at konsumprisindeks om og på matvarer alkoholfri drikkevarer forbruker word har med OKT 4.3 Pros and periods in 2011 til 2014 mens prisene inn til dagligvarehandelen har med OKT 7.4 Pros.
Nøkkeltall Orkla 2014 (2013-cutting and relatives):
- Driftsinntekter merkevarer 28.6 milliard Kroner (27.7)
- Results for skatt 2,87 milliard Kroner (2,66)
- Gain on aksje Kroner 1.63 (0.68)
No comments:
Post a Comment