Under Debatten torsdag kveld Motte på NRK Norwegian Bjørn Kjos Leder-Stopped-Leder Hans-Erik Skjeggerud.
– Folk and turn blaffen passasjerene. Lish rammet passasjerer 100,000. Skal vi ikke om t HANDS disse passasjerene, sier Bjørn Kjos.
They henviser til meldinga tidligere om ga Norwegian tidsfristen at 15:00 til å Stopped for komme seg til forhandlingsbordet.
Stopped at sa ville ikke specks of klokken 15:00 “med pistol in hodet word.”
– Vi er ikke spinnville
Kjos poengterte nok passionately in gang at BC Krav pilotenes er å Helt umulig oppfylle.
– Da vi alle arbeidsplassene setter and fare, healthy Kjos.
– Vi er ikke har vi spinnville slik blitter fremstilt and media. Ønsker Vi skal ikke å Styre Hvor selskapet fly, healthy Stopped-Leder Hans-Erik Skjeggerud.
Dette er et av stridstemaene. Norwegian MENERS fagforeningen villa at pilotene skal bestemme Hvor selskapet skal fly, men det ikke Stopped MENERS Stemmer. Heller torsdag kveld ble ikke of enige.
Forklarte selskapsstrukturen
For debatten kom fikk Norwegian and gang-lov til Sjef å å tegne forklare. Var et av og da til hovedpoengene Kjos at Norwegian Sikri arbeidsplassene ved å dele opp virksomheten and forskjellige selskaper.
– Da unngår wine at Dersom med det hele konsernet Dras lish problem for eksempel and cargo-Aktivitet sa Kjos .
They tegnet også tre torsdagens opp til nye datterselskaper Norwegian Air Norway – Norway Services Pilot, Pilot Pilot Services Services og Denmark Sweden.
Norwegian Når nå yearning opp selskapet and datterselskaper tre, Stopped og ikke kan Lenger NPU represents alle pilotene and Norwegian. Årsaken er nå at pilotene vil være underlagt forskjellige arbeidsmiljølover etter hvilket er stasjonert and land. Da-Lederer reagerte Stopped at det ikke med å if vile Endre noe.
Faglig støtte
Morselskapet er den réelle arbeidsgiveren, Hans parerte -Erik Skjeggerud.
They argued underbygde ved å if at HR-funksjonen ligger and morselskapet.
They Lighthouse også fra støtte faglig hold. Advokat Reidar Ødegård påpekte at beslutningen om å Frater ansattes rett til å egenmelde sykdom ble TATT morselskapet BC, Norwegian Air Shuttle.
– Det tyder réelle arbeidsgiveren er på den at morselskapet, sier Ødegård.
Pilotstreiken har Varta Sidén lørdag forrige and uke.
SAS-Direktor: Vi er opptatt av sikkerheten
Under Debatten hevdet SAS-Direktor Eivind Roald at Har Annen in tilnærming til virksomheten enn Norwegian sin.
– Vi på den tror skandinaviske Modellen, we innebærer samarbeid sa Roald, the og det til at dian Annet betyr sikkerheten for M & E.
My Account Kjos Svarte:
– Jeg er SELV pilot, så jeg kan faktisk noe om dette, have healthy, og fremsto Nest opprørt.
pekte på Kjos at Norwegian Bade og andre lavprisselskaper we Ryanair har “… in fantastisk” ulykkesstatistikk.
– Sannheten at er det er trygt Fly and Norden, understands eller det er med SAS Norwegian, healthy Kjos
Eldre versjon av seg SELV
Underveis and Debatten fikk Kjos erfare at det kan være veldig ubehagelig motes sec Selva Doren. NRK Hadde funnet FREM Klipp et debatt and Brother in 2006 da SAS sine streiket dung. Det kommenterte Kjos slik den Gang:
– Primæroppgaven in Leder til å ta er på sine ansatte Vare. Da kommer remain sec BC forest.
Fagforeningsleder Skjeggerud påpeker at det har “skjedd noe på saw.”
– var Lenge of ansatte veldig Stolte AV jobbe and Norwegian. Men det er det mellom misforhold Kjos et sa den Gang og det must Stars for Na Skjeggerud healthy.
– Ja, det er det riktig, Svara Kjos til Skjeggerud.
– Det skjedde noe and 2010. Da skjønte wine at det var ikke nok til at Norwegian folk and Norden kunne overleve med på å frakte rundt dem. Derfor Matteo ut wine and green. Når og vi skal vi konkurrere Må green ut på like vilkår, sier Kjos.
Norwegian-Sjef hevder have fortsatt tar godt på sine ansatte Vare, berømmet dem og til Norwegian lojalitet for sin.
– Se på bare Hvordan na tar Vare på alle passasjerene are av er berørt Konflikto. Jeg er utrolig Stolt sa Kjos, for you have kom med til Siste stikk pilotene.
No comments:
Post a Comment