Saturday, March 7, 2015

The pilots should have given 340 million in salary freeze and cuts: – Only one central point … – E24

– Vi har beveget oss på mange svært områder tror og jeg er det å mulig in løsning Finne, Hvis begge partene vilje viser. Vi har mange fortsatt utfordringer, men egentlig gjenstår bare ett Helt sentralt Punkt; å sikre in juridisk løsning we turn Vares jobbsikkerhet dung.

– In øvrige punktene tror vi vil jeg på løsninger Finne, Hvis wine lander et enighet and hovedspørsmålet, sier Skjæggerud.

Have you intervju and stilte opp med VG Straker etter at Kjos Hadde holdt sin pressekonferanse lørdag.

– Kreva jobbsikkerhet

– Vi er på å nå innstilt forhandle, sier have.

– Hvordan vurderer status Når du det det gjelder sentrale punktet?

– Det Dreier sec noe veldig enkelt we jobbsikkerhet, and ikke bare tre år, we tilbyr Kjos. Ingen vile inngå in avtale we gjør tre år om du mister jobber. Vi har Gitter opp Kravets om å Binde selskapet pilotene tilknyttet er, Norway Norwegian Air (NAN) til moderselskapet Norwegian Air Shuttle (NAS). Men vi vil ikke gi oss på at vi skal is in nødvendig juridisk binding, we turn jobbsikkerhet.

They sier streiken etter solemerker er alle over, Hvis of Greis å Finne in slik and konstruksjon forhandlingene.

– Vi har strukket langt allerede bones, men vil ikke gi oss på det med jobbsikkerhet. Kjos Må på det noe punktet cams are Vares dung faktisk tror bread. Da vile streiken være over, sier Skjæggerud.



– Vi har kuttet

They sier det har grad and for liten kommet FREM at pilotene Gitta har på seg in Rekke Punkt and forhandlingene:

– Vi har sagt til now GA over til fra ytelsesbasert innskuddsbasert Pensjon. Vi har sagt already lønningene og til å fryse Kutte forsikringsordningen Loss of License. Vi har sagt already også til å vise fleksibilitet sea det gjelder fridagskjøp, Hvor ledelsen hevder of Betal 12000 Kroner for hver gang pilot tar Ekstra vakt. Vi er på å innstilt redusere bruk av det det ved å jobbe mere fleksibelt, sier Skjæggerud.



Skal has already sagt til å Kutte Millioner Kroner 343

VG Fatt tilgang har på interne beregninger and we Stopped at viser of har sagt til now we Kutta samlet utgjør of over 343 Kroner Millioner neste tre Arene:

** Lønnskutt – / – Frys: 187 Millioner Kroner.

** Loss of License-Kutta and forsikringen Millioner 90.

** av Bortfall ulempetillegg 27 Millioner.

** Kutta and frikdagskjøp 39 Millioner.

– Jeg vil ikke kommentere of tallene, men and Star hvert fall and sterk Kontrast til sine Kjos stadige forsøker oss på å fremstille we grådige og den krevende motparten. Sannheten at er vi har Gitter masse, at vi ikke men turn oss på at vi skal avtale we are in turn jobbsikkerhet bones and fremtiden, sier Skjæggerud viser og til at det er er and we pilotenes arbeidsfremtid spill.



Mistra word Kjos sine motivated

– sier Kjos have FAR Soveria ikke om det er så mange natten Ford passasjerer we lish sviktet. Wine ønsker også raskest mulig løsning til å Finne in vain for passasjerene og beste pilotene. Men have sier Kjos Når ikke om Lighthouse Soveria Natta love kan jeg kan det være vel så at Toft for pilotene ago Soveria disse dagene, Ford faktisk risikerer å miste jobber.

– Dere tror det er det Kjos ønsker?

– Have haste hvert fall for kraftig på å lage Modeller åpner us for det. Vi vil også raskest mulig Finne in løsning slik at passasjerene Hvor kan vi har allerede Gitter Vår hovedposisjon opp. Problemet er at Twigs dung opplever Bjørn Kjos at planlegger å erstatte dem.

Norwegian-streiken utviklet sec raskt til you offentlig munnhuggeri, Hvor Stopped Rettet sterke anklager word Kjos og Norwegian-ledelsen, we samtidig Kjos the lite imellom and av sin beskrivelse grådige balls.

– Bare Tull

– Problemet Aldrin har det er at vært mulig å barn and Tiller mellom partene meglingen og forhandlingene. Opplevd Vi har har Kjos at Friar første Stunden kjørt passasjerene Foran sec og sette oss and skvis, sier have:

– In fremstiller bevisst pilotene we grådige overbetalte og ved å if at Tjen of 1.1 Millioner Kroner . Det er altfor of Hoyt for aller fleste. Så sier by at pilotene skal has 12000 Kroner for Fly in Ekstra tur. Det er også bare Tull.



– Vi har positiv vilje

– Sa fremstiller we have det om visor forhandlingsvilje Da det ble Brudden hos riksmegleren halva and we Natta de kom med et tilbud nytt halvseks. Det fremsto we elm Wears vilje, innholdet Wears men at the bare Hadde beveget seg med in trifles. Fremstiller Kjos om det så we plutselig har vi krevd 110 nye Stilling. Det er bare Tull Dreier sec og om in avtale Kjos SELV var med på å inngå and 2012 are

– Dere SELV fremmet har har Sene are seen grazing seg å være feil?

– Det er på feil gjort begge sider, men det er ikke så lett å Holde hodet kaldt Når wine was at Norwegian-ledelsen hele tiden forsøker oss å fremstille and you negativt lys. Men nå hvert Stiller and fall wine til med nye forhandlinger vilje for a positiv Finne samlende løsninger are made in kan ende på denne Konflikto, sier Skjæggerud.



– Verden Endres sec

VG har med forelagt intervjuet Skjæggerud for Norwegian-ledelsen, men of foreløpig har ikke å rukket svare.

Kjos sa til på E24 pressekonferansen at tilbudet om jobbgaranti and tre år, I langt tid.

– Ma ta innovate at verden Endres sec sec. Det we gikk for tre år Sidén, Gar ikke and dag. Det Gar and we dag, Gar sikkert ikke om tre år igjen, sier Kjos.

They sier at Norwegian Må forberedt være på den fremtidige konkurransen, for eksempel Hvis begynner Ryanair Fly til Gardermoen.

Kjos at understreker are vile and beholde pilotene konsernet.

– Vi har Behovia for pilotene, sier Kjos og vil ikke være MENERS at nedbemanningen nødvendig tidligst for lukrative sommersesongen den er over.

– Vi har stor fremtiden tro på på og vi har 240 fly inn looks. Det ikke så kommer til på å mangle jobber, men det er ikke å sysselsette Klarer sikkert wine dem her and Norge.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment