Wednesday, October 8, 2014

- I’ve had a wonderful career – Today’s Business

- I've had a wonderful career – Today's Business

Næringsliv Jørgen Ole Haslestad

Avgått Yara-sjef Jørgen Ole Haslestad er stomach med å bytte Jobb, but at innrømmer mandagens beskjed fra styreleder Leif Teksum cum veldig på Bratt.

Artikkelen lagt er til i din leseliste.

måndag kveld fikk Jørgen Ole Haslestad beskjed fra i styret Yara at han ikke mann er riktig hefty repeated selskapet videre. Han gikk på dagen med en avtale ohms Sta til disposisjon hefty styret våren til 2016.

– Det er en overgang familien også hefty debt. Jeg har ikke jo vært this better hjemme two siste 25-30 arena, Sier Jørgen Ole Haslestad, OGG aim til en language Karriere som i stor grad har vært utenfor Norge.

– Jeg har hatt 100-120 reisedøgn i groin OGG bodd rundt i verden. Det blir Noah et annet book unmarked. NA camp bruke jeg på de mer tid hjemme. Matte Venne seg til at jeg er mer hjemme, Sier tunnel.

– til det er det en overgang Bedre, eller er det skummelt

– Akkurat nå er det vel litt skummelt, but life critical stop til å bli det FA til Noah Bedre, Sier han og litt when:

– “Alt er en overgang”, this reven. Han blue flådd. Det er det er slicks, but life mennesker fleksible og er innordner oss situasjonen. Jeg er på sikker at jeg er om kort tid beskjeftiget med andre ting one Yara, Sier tunnel.



Mer tid på Garden

Han innrømmer at debt as Bratt litt på at han sto uten Jobb tirsdag morgen.

– ment Når går fra 100 til en Noah lavere hastighet, MA seg ment innordne etter det. Jeg har jeg mye annet camp Drift med – et gårdsbruk OGG et anneks som på sommerhuset bygges critical stop. Og får view is hva som kommer mer av akademiske muligheter, Sier han og understreker at han ikke har Noen konkrete Planer hefty debt enna.

– Når toque du Syst våronna

– ash 100 prosent alene? Det er 20 år Siden. Jeg var jo 15 år og da ute hadde jeg ikke agen- cies, but etter at jeg har jeg cum TILBAKE vært med på mellom small til 50 prosent, jeg town though. Og jeg ifjor tresket 70-80 prosent, Sier tunnel.

– Jeg er det synes kjempemoro kjøre traktor og å være med, og jeg det får mer anledning til NA, Sier Haslestad.

Den seg til det som mÅ Venne, tar seg av det som er nevøen meste gårdsdriften av i dag på Hof i Vestfold.

– Han har this better annet å gjøre at tror det jeg er han synes GREIT. Jeg er ikke å ikke for REDD kunne holde meg beskjeftiget.



– Fantastisk Karriere

– For Noen camp det fortone sec deilig Fa litt hjemmetid etter 30 år på farten?

– Jeg har hatt en Fantastisk Karriere hjemme, OGG kanskje særlig ute. Jeg cum Hjem til og har hatt en Yara kjempefin TID. Jeg har oppnådd better meds selskapet og jeg har det av er veldig stolt gjort. Innstilt jeg var på at jeg nå skulle trappe ned mot en som blue annerledes Fase, but debt as kanskje litt bråere one jeg hadde regnet meds.

– But jeg har mange skriftet Jobb this book at jeg ikke ser Ganger mitt i denne forandringen Somme Noah problems.

måndag kveld fikk tunnel beskjeden fra i styreleder Yara Leif Teksum ohms at han hadde ikke lenger Noen Jobb i gjødselgiganten. Yara er i meds fusjonssamtaler Amerikanske CF Industries OGG trenger ifølge Teksum toppsjef en som er med gjennom hele prosessen.

– Hvilken begrunnelse fikk du du FOR AT Matte Gå fra Yara på dagen

– Jeg hadde et kort og med Leif Teksum profesjonelt engine, slicks har det vært beskrevet. Jeg fikk ingen annen begrunnelse one den som har i Avisen statt. Jeg har ikke Noah tilføre egentlig, Sier tunnel.



Ventet runde en ny

Den opprinnelige Planen var at Hydro-sjef Svein Richard Brandtsæg skulle would over Yara senest 1. Februar. Han trakk sec tidligere Folge av denne måneden doze med fusjonssamtalene CF Industries.

– HVA var det som det var gjorde at this urn gjøre at gikk av du na, som ikke i februar planlagt

– Det mÅ du spørre styret ohms. View inngikk en avtale i vår der det helt klart Star Trekker at jeg meg TILBAKE når Views hadde Clar en ny sjef. View trodde jo Views hadde det med Svein Richard. Når det ikke gikk, regnet hadde jeg med det at wholesale runde blue screens, but det ikke å valgte styret gjøre, Sier tunnel.

– du har tatt med deg “pappesken” fra kontoret

– Jeg fikk beskjed såpass synths mandag kveld at life critical stop ha en runde en av de nærmeste dagene hefty would ned og bilder Noen ash. Vi har akkurat flyttet, debts gjør enklere det, det er ikke for da ting this better, but jeg har Noen bilder og jeg har tatt gjenstander med fra tiden ute som jeg hente critical stop, Sier Han, but city ikke være med på å Kalle det vemodig.

– Jeg har i hele verden rundt flyttet this better, og mange this hatt forskjellige viktige Jobber, har avsluttet jobbet disse og med mange this fantastiske mennesker, lært og mye mye igjen non fatt. Hver gang jeg har ønsket enheten Lykke til videre. Slik jeg har i alle drevet jobbene jeg har vært this heldig å ha. Jeg har hatt et Fantastisk industriteknisk pounds, og det er nå over til en ny Fase.

– if adjø er på en ny egentlig caught starteren Fase. Slicks town det bli her også, Sier tunnel.

Les også: FAR nor mill. For A «STA til rådighet»

Profile:

navn: Jørgen Ole Haslestad

Alder: 63

Aktuell: GAR på dagen som konsernsjef i Yara. Jørgen Ole Haslestad overtok i 2008 i doze konsernsjef Yara. Da hadde Thorleif enger ledet Den norske gjødselgiganten Siden utskillelsen fra Norsk Hydro børsnoteringen og som i selvstendig selskap 2004 Haslestad cum fra i konsernledelsen tyske Siemens og fra i styremedlemsposisjon Yara. Siemens var det som var med nettopp ferdig Europas største korrupsjonssak but det ikke skulle Gå language TID Før Haslestad sto Midt i Yaras EGEN korrupsjonssak. Store spørsmål er stilt rundt hva Haslestad har selv om visst Yaras irregulære utbetalinger. Noen av svarene camp en kanskje FA når Haslestad critical stop vitne i rettssaken der fire tidligere Yara-topper er tiltalt.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment